איך כותבים כתבת קידום נכון?

ביל גייטס  (Bill Gates) אמר בזמנו שהתוכן הוא המלך, ואכן אנו רואים את זה רבות בכתבת קידום. כתבות קידום נועדו לקידום ברשת SEO לצורך פרסום אתר או מותג באתר העסק עצמו או באתרים מארחים.

בניגוד לההנחה הרווחת לגבי מאמרי קידום, מאמר טוב  מהווה חלק בלתי נפרד מהאיכות של הקישור היוצא, למרות  שכתבת קידום אינה כתבת יח"צ, עדיין חשוב לשמור על שפה עשירה וכללים ברורים, שכן מנועי החיפוש מייחסים חשיבות רבה לתוכן איכותי וכתיבה לפי הכללים.

מתוך הניסיון הרב שלנו בתחום אספנו בשבילכם כמה טיפים ועצות שימושיות לכתיבה והתנהלות נכונה בהכנת כתבת קידום 

איך בוחרים נושא לכתבת קידום?

אחד הדברים החשובים ביותר שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כאשר בוחרים נושא לכתבת קידום הוא, מה אנחנו רוצים לקדם בעצם? למשל, אם יש פרויקט לקידום משרד עורכי דין העוסק בתחום התחבורה, לא נכתוב מאמר כללי על החוק והמשפט בישראל, אלא מאמר ספציפי יותר אשר עוסק בנושאים הקשורים לעורך דין דיני תעבורה, דוגמת פסילת רישיון נהיגה, צבירת נקודות או נהיגה בגילופין.

טיפ: חשוב להיות ריאלים בבחירת מילות החיפוש אתם רוצים לקדם, אם אתם רוצים לדוגמה לקדם השכרת רכב והתקציב שלכם מוגבל אל תנסו להתחרות בחברות שמשקיעות מיליוני שקלים בקידום אתרים ומעסיקים את טובי מקדמי האתרים, נסו למצוא "נישה" בעלת תחרות מוגבלת יותר כמו השכרת רכב באשדוד שנפח החיפוש בו יותר קטן והסיכוי שלכם להתברג יותר גבוהים.

העלות של כתיבת מאמרי קידום דרך כותב\ת תכנים מקצועי

המחיר הוא דינמי ותלוי בסוג הכותב, המומחיות וזמינות, המחיר המקובל הוא בין 13 – 20 אגורות למילה. אני מייעץ  לתת דגשים לכותב\ת תכנים: הכותרת המבוקשת, מילות המפתח ( אנקור) + כתובת הפנייה (יעד קישור) , מקורות מידע מומלצים, מספר המילים לכל מאמר, הערות ודגשים לכותב.

לכמות גדולה של תכנים ממליץ להכין טבלת אקסל (Excel) מסודרת לעבודה קלה ושוטפת.

טיפ: אם אתה בעל יכולת ניסוח טובה אני ממליץ להכין את הכתבות קידום בעצמך, למרות מקצועיות כותבי התכנים אין חכם כבעל המקצוע.

משלבים את מילות המפתח בטבעיות

מילות המפתח הן מילות הקסם של כתבת קידום, שהרי עבורן היא נכתבת. וכאן יש כלל חשוב מאוד שצריך לזכור: יש לשלב את מילת המפתח בזהירות ובטבעיות. ההמלצה היא לשלב את מילת המפתח הרצויה בכל 100 מילים בממוצע במאמר. לדוגמה, אם אתם כותבים מאמר של 400 מילה ומילת המפתח היא "אינסטלטורים בצפון", כדאי שהיא תופיע כ- 4 פעמים  במאמר.

יש לשלב את מילות המפתח במידה, אל "תפציצו" את התוכן עם מילות המפתח, אחרת תקבלו מאמר בלתי איכותי שעלול לפגוע לכם בדירוג. מעבר לכך, אם אתם מעוניינים להשיג תוצאות חיפוש טובות יותר, כדאי לשלב את מילות המפתח בטייטל ובפסקה הראשונה של המאמר.

דגש חשוב נוסף: לפני שמשלבים את מילות המפתח במאמר, חשוב לבצע חקר מילות מפתח ולראות אילו מילות מפתח תחרותיות פחות ואילו מהן יועילו בצורה הטובה ביותר לקידום האתר. רק לאחר שבחרתם את מילות המפתח המובילות שלכם, תוכלו להמשיך לשלב שילובן בתוכן הקידום.

טיפ: הדרך הטובה ביותר למציאת מילות מפתח רלוונטיות היא חיפוש במנועי החיפוש את המושג שאתה רוצה לקדם, בתחתית המנוע החיפוש מופיעים חיפושים קשורים, רצוי לבחור מילות מפתח \  נושאים לפי הרשימה.

לדוגמה: חיפשתי את המושג אינסטלטור ומכיוון שערכתי את החיפוש באזור מגורי מופיעות גם  תוצאות שקשורת גם לתוצאות מקומיות.

מהו אורך המאמר הרצוי?

אורכו של מאמר קידום נע בדרך כלל בין 300 ל-500 מילה. שימו לב שהתוכן של המאמר צריך להיות מעניין וקולע, כך שאם אין לכם על מה להרחיב ל-500 מילה, כדאי להסתפק ב-300-400 מילה. העיקר שהגולש הנכנס לאתר וקורא את הדברים שכתבתם, לא ירגיש ש"מורחים" אותו. כמובן, אם יש לכם די חומר לכתיבת מאמר ענייני של 500 מילה, לכו על זה בכיף.

דגשים טכניים בבחירת כותרת ראשית וכותרת משנית.

חשוב שהכותרת הראשית title תכיל לפחות 4 מלים אך לא יותר מעשרה, הכותרת המשנית Meta descriptions  תכיל מינימום 8 מילים עד 20 מסיבות טכניות אין אפשרות ברוב האתרים להוסיף קישורים לא בכותרת הראשית ולא המשנית.

ומה לגבי התוכן עצמו?

התוכן של כתבת הקידום צריך להיות עשיר ומגוון. עליו לעניין את הגולש ולהשאיר אותו כמה שיותר זמן באתר. גולשים אוהבים במיוחד מדריכים או טיפים שילמדו אותם משהו חדש. לדוגמה, אם יש לכם אתר העוסק בתחום האינסטלציה, תוכלו למקם טיפים לפתיחת סתימות באמצעים ביתיים. כך שגולש שיש לו סתימה בבית, יוכל לנסות לפתוח אותה באמצעים ביתיים, ורק לאחר מכן יפנה לאינסטלטור. גולשים מעריכים טיפים שימושיים שהם יכולים לנצל לטובתם בזמן אמת, ומנועי החיפוש יודעים את זה. לכן, מאמר הכולל מדריכים והוראות עבור הגולש מקבל אצל מנועי החיפוש יותר נקודות.

תוכן מקורי 

הכתבה צריכה להיות מקורית ולא "משוכפלת" משום אתר גם לא שלכם, אתם עלולים להסתבך בתביעה על זכויות יוצרים ומנועי החיפוש לא אוהבים "תוכן משוכפל", אפשר בהחלט לשכתב כתבות אבל חשוב לשמור מקוריות ואי כפילויות.

הוא נכנס לחדר ואז זה קרה… שומרים על כותרות מעניינות

רוצים שהגולשים יקראו את התוכן שלכם בעניין רב? שמרו על כותרות מעניינות, בייחוד באזור של הפסקאות המשניות. הגולש הממוצע לא יבזבז את הזמן שלו על קריאת המאמר אם הוא לא מעניין אותו מספיק. ולכן, כדאי לשדרג את הכותרות כדי ליצור עניין. למשל, במקום כותרת כמו "5 טיפים לגידול צמחים נכון" אפשר לכתוב כותרת כמו "5 טיפים לגידול צמחים שיהפכו את הגינה שלכם לגן עדן".

שלבו קישורים בתוכן

כפי שאמרנו, אחת המטרות של כתיבת מאמרי קידום היא להשאיר את הגולש באתר זמן רב ככל האפשר. ואם יש צרך טובה לעשות את זה היא באמצעות קישורים. קיימים שני סוגי קישורים: פנימיים וחיצוניים. הקישורים הפנימיים הם הקלים יותר להשגה, שכן אלה קישורים היוצאים מהאתר שלכם. בעניין זה קיימת נטייה לקשר את עמוד הבית לכל עמוד פנימי אחר, מתוך מחשבה שקישור זה יחזק את האתר. אך אם אתם רוצים לקשר בחכמה, כדאי לקשר דווקא את העמוד החלש יחסית באתר – עמוד שאותו אתם רוצים לחזק. כמו כן, חשוב לקשר את העמוד הרלוונטי למילות המפתח ולתוכן המאמר. הקישורים החיצוניים אלה מועילים במיוחד לקידום. כי מבחינת מנועי החיפוש, אם מהאתר שלכם ניכנס קישור חיצוני, הדבר מוסיף לכם "נקודות" אצל מנועי החיפוש.

ככל שהאתר יותר סמכותי ומוכר כך "הכוח" שהוא מעביר לאתר שלכם באמצעות הקישורים הוא יותר משמעותי ומוסיף יותר "נקודות", זכרו סה"כ "הנקודות" שהאתר שלכם זוכה הוא הכל יחסית לעומת מספר "הנקודות" של המתחרים שלכם, קיימות דרכים שונות להשיג קישורים חיצוניים, הדרך הטובה ביותר לקבלת הקישורים הטובים והנחשבים ביותר היא דרך קניית קישורים דרכנו.

טיפ: מספר הקישורים הקשורים החיצוניים הרצוי בכל מאמר הוא 1 עד 2 קישורים מקסימום. 

איך מוציאים קישורים

שלבו תמונה

כמו שבספרי הילדים יש תמונות צבעוניות רבות המעודדות את הילדים לקרוא, כך גם האתר שלכם יכול להפוך למעניין ואטרקטיבי יותר עבור הגולשים אם תשלבו בעמודי התכנים תמונה אחת לפחות שרלוונטית לתוכן הכתבה.

איך מגישים את הכתבה לאתר המארח?

יש להגיש את המאמר בקובץ WORD עם הקישורים מוטמעים לגוף הכתבה… זכרו רוב האתרים פשוט מעתיקים ומדביקים את התוכן, כתיבה נכונה לפי הכללים יקצרו את זמן הטיפול.

איך כותבים מאמר קידום

מחיר

מדור

תחום