שיווק באמצעות תוכן - איך נעשה את נכון

את השיטות המסורתיות לשיווק כולנו בוודאי מכירים. מדובר בדרכים שבעבר היו עובדות עלינו מצוין ופעמים רבות מצאנו את עצמינו לוחצים על באנר מסקרן או מתקשרים למודעה שהתפרסמה בעיתון ואפילו מעלעלים בפלאייר שגילינו בתיבת הדואר שלנו.

שיטות אלו אמנם היו יעילות בעבר אך כיום אנשים רבים איבדו את הסבלנות לפרסום מהסוג הזה, וברב המקרים חוסמים אותו או מתעלמים באלגנטיות. הפרסום מהסוג הנדחף כבר לא מהווה פתרון וכעת יש להתקדם אל עבר פתרונות יצירתיים יותר.

פרסום באמצעות תוכן vs פרסום רגיל

העיתון או הספר שאנו קוראים הגיע אלינו מיוזמתנו. במקרים רבים ניקנה עיתון או שניטול ספר מן המדף ונקרא בו בזמננו הפנוי. כך גם שיווק באמצעות תוכן. צורת שיווק זו מאפשרת לנו להתיידד עם הלקוח, ליצור עמו קשר באופן פסיבי ולגרום לו להבין שאנחנו בצד שלו וכך זה יישאר. בזמן שפרסום רגיל לוקח את הצרכן כמובן מאליו ודוחף לו את המוצר או הרעיון לתוך הפרצוף, שיווק באמצעות תוכן בונה מערכת יחסים עם הלקוח, מספק לו ערך ובידור ומאפשר לו להפנים שהוא חבר.

באילו דרכים ניתן לפרסם?

ישנן דרכים שונות אשר ניתן להשתמש בהן על מנת להביא את התוכן שלכם עבור הצרכנים הרבים. אלה כמה מבין הדרכים המשמעותיות שבהן ניתן להיתקל היום:

  • אחת הדרכים הנפוצות היא פרסום מאמרי תוכן בתשלום.  הדרך הקלה והמהירה לפרסום מאמרים באתרי תוכן גדולים ללא צורך בחברת יחסי ציבור, תתפלאו שהמחיר הוא לא יקר ואתם אלו שקובעים את התוכן
  • כולנו קראנו את הספר, אך אין כמו סרט טוב אשר נועד להמחיש עובדות ופרטים חשובים באופן ויזואלי. סרטי ווידאו הם אחת הדרכים היעילות לפרסות תוכן אם כי מדובר בשיטה יקרה למדי.
  • האימייל שלנו הוא תא דואר שמקבל עשרות מסרים ביום. אז למה לא להשתמש בו כדי לשלוח מכתבים אשר מותאמים באופן אישי לקהל הייחודי שלנו. צרכנים נבונים ישמחו לקבל עצות שונות וטיפים חכמים בחינם, דבר שיעלה את קרנכם ויטפח את הקשר עם הלקוח.
  • בארץ זה אמנם לא ממש תפס, אך ספרים דיגיטליים הם שיטה שעשויה לספק מידע רב וזאת מיוזמתו של הלקוח אשר יוריד את הקבצים עם החומר.

צרכנים רבים לא ממהרים לרכוש מוצר זה או אחר ללא בדיקה מקדימה אודותיו. למעשה מדובר על נתח גדול של לקוחות פוטנציאליים אשר חורשים את הרשת בכדי לגלות מידע על המוצר אותו הם מעוניינים לקנות. מחקר גילה שהלקוח הממוצע יקנה מוצר רק לאחר שעיין בלפחות עשרה תכנים איכותיים. עובדה זו נותנת לנו אינדיקציה בטוחה לגבי שימוש בפרסום של תוכן.

להתקדם תוך כדי תנועה

כל אתר אינטרנט זקוק לגולשים שיגיעו אליו כמו אוויר לנשימה. מה שמביא את הגולשים אל האתר הוא פרסום. מאידך לא מספיק להביא גולשים את האתר והמטרה הנעלה ביותר היא שהם יישארו שם ומרצון. גולשים שמגיעים לאתר ונשארים בו כי מעניין להם או בגלל שהתוכן שהם מגלים בו הוא רלוונטי ומועיל, הם הלקוחות שגם יישארו אתכם שנים ארוכות ויקנו את המוצרים או הרעיונות שלכם ללא חשש.

כותבי תוכן איכותיים יודעים כיצד לשלב את המידע הנחוץ בצורה נכונה שלא תעיק על הקורא, תהיה מובנת וברורה ובסופו של דבר תביא למסקנה הנכונה. כל מאמר או פוסט שתשלבו באתר או בדף שלכם תמיד יהיה רלוונטי ויביא תשואה לאורך זמן רב. ההשקעה תהיה משתלמת ואת התוצאות תחוו בתוך תקופה קצרה.

יתרונות נוספים של השיטה

כמה פעמים קראתם פוסט מצחיק או ראיתם תמונה מדהימה ומיהרתם לשתף אותה עם כל חברכם הקרובים? שיתוף הוא הצורה הטהורה ביותר של הערכה וכל אחד כזה עשוי לחשוף את המוצר או הרעיון לעשרות אלפי אנשים חדשים. מצד שני אף אחד לא יטרח לשתף פרסומת, כלומר, אם הוא יחשוב שמדובר בפרסומת. פרסום באמצעות תוכן הוא פרסומת שסיכויי השיתוף שלה הם גבוהים בהרבה מהפרסום המסורתי. תוכן איכותי וסוחף פנה אל הרגש, השכל וההיגיון של הקורא, שילוב חכם של לידים במרחבי בלוג שכתבתם עושי להביא ליצירת לידים רבים שיתרחשו כתוצאה מפניה אמתית ונטולת אגו וללא משוא פנים. גולשים רבים יעריכו כתיבה כזו ויבקשו תוכן נוסף. משווק תוכן ( Content Marketer ) היא משרה מסוג חדש שנבראה בארה"ב לאחר שהתגלה כי שיווק באמצעות תוכן הוא יעיל במידה רבה. חברות רבות מאוד ברחבי העולם כבר עברו לשיטה זו והמכירות שלהן גדלו בהתאם .

אז איך מתקדמים הלאה?

שיווק באמצעות תוכן דורש מחשבה תחילה. יש להבין ולהגדיר את המטרות שלנו. ישנן סוגים שונים של מטרות, והתוכן יהיה בהתאם למטרה שנגדיר:

  • אם נרצה להביא למודעות של הציבור מוצר מסוים נעשה זאת על ידי פרסום של תוכן כללי אשר יביא לכניסה מסיבית של גולשים את האתר או הדף שלנו.
  • מכירת לידים היא מטרה שונה בתכלית ולשם כך ניצור תוכן ייחודי אשר ייתן פתרון לבעיה או מחסור שקיים אצל הלקוח שלנו ונביא לידיעתו שאנו מחזיקים במוצר אשר מסוגל לפתור זאת. היעוד של המאמר יהיה סיוע ללקוח בהתמודדות עם בעיה ולגרום לו להבין שאנו נספק לו את הפתרון במידה והוא יהיה מעוניין בכך. התוכן יהיה יעיל ומכוון מטרה וכמובן שרלוונטי לקהל שזקוק לשירות או המוצר הזה. בהזדמנות זו נוכל לאפשר למי שירצה בכך השארת פרטים כך שנוכל לחזור אליו ולסייע לו בפתרון הבעיה.
  • יש להגדיר מי הם האנשים הללו שהתוכן שלנו רלוונטי להם. לא כל בקהל מתאים לכל תוכן וצרכנים שונים מחזיקים באינטרסים שונים.
  • הלקוח הוא המורה הטוב ביותר שלכם, לימדו ממנו מה הוא רוצה ובמה הוא מתעניין. לפני שתתחילו ליצור תוכן כדאי לבדוק מה המתחרים שלכם באותו תחום מספרים על עצמם. פעולה זו היא פשוטה למדי וניתן לבצע אותה על ידי גלישה באתרים מתחרים וקריאה של התוכן שנמצא שם.
  • כאמור ישנן פלטפורמות שונות לפרסום. מומלץ ראשית לבחור איזו מהן היא המתאימה לכן ביותר ולהתחיל אתה. כמובן שניתן בהמשך להתפרש על דרכים נוספות שיפרסמו אתכם.
  • נסו לדמיין ולהיכנס לראש של הקוראים שלכם, מי הם האנשים שירצו לקרוא את התוכן שלכם ולשתף אותו. בנוסף פרסות בגוגל ידרוש מכם לעמוד על טיבו של התוכן והאם הוא יתקבל בברכה על ידי גוגל.
  • שלב ההפצה כרוך בבניה של מערך הפצה יעיל. זה יכול להיעשות בדרכים שונות כמו רשימות תפוצה או תשלום לאאוטבריין.
  • בצעו מעקב אחר כל מה שמתרחש באתר או בדף קרי כמות כניסות, לידים, אחוזי הצפייה בסרטונים, כמה שיתופים היו ועוד. כך תוכלו לשפר את התוכן שלכם.

ולסיכום

מדובר בשיטת פרסום שתעבוד לטווח ארוך. אמנם יהי גם תוצאות מידיות אך את היבול האמתי תראו לאחר תקופה מסוימת. אין ספק ששיטת הפרסום באמצעות תוכן תכבוש עוד שטחים נרחבים ברשת האינטרנט והשיטות המסורתיות ייעלמו לאט לאט מהשטח. אם יש בבעלותכם אתר או דף עסקי, כדאי מאוד להתחיל לעבור לשיטה המשתלמת יותר והיא שיווק באמצעות תוכן איכותי.

חברת BUYPOST מתמחה בפרסום תוכן מקודם באתרים מובילים לפי בחירתכם נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

מחיר

מדור

תחום