את השיטות המסורתיות לשיווק כולנו בוודאי מכירים. מדובר בדרכים שבעבר היו עובדות עלינו מצוין ופעמים רבות מצאנו את עצמינו לוחצים על באנר מסקרן או מתקשרים למודעה שהתפרסמה בעיתון ואפילו מעלעלים בפלאייר שגילינו בתיבת הדואר שלנו.

שיטות אלו אמנם היו יעילות בעבר אך כיום אנשים רבים איבדו את הסבלנות לפרסום מהסוג הזה, וברב המקרים חוסמים אותו או מתעלמים באלגנטיות. הפרסום מהסוג הנדחף כבר לא מהווה פתרון וכעת יש להתקדם אל עבר פתרונות יצירתיים יותר.

פרסום באמצעות תוכן vs פרסום רגיל

העיתון או הספר שאנו קוראים הגיע אלינו מיוזמתנו. במקרים רבים ניקנה עיתון או שניטול ספר מן המדף ונקרא בו בזמננו הפנוי. כך גם שיווק באמצעות תוכן. צורת שיווק זו מאפשרת לנו להתיידד עם הלקוח, ליצור עמו קשר באופן פסיבי ולגרום לו להבין שאנחנו בצד שלו וכך זה יישאר. בזמן שפרסום רגיל לוקח את הצרכן כמובן מאליו ודוחף לו את המוצר או הרעיון לתוך הפרצוף, שיווק באמצעות תוכן בונה מערכת יחסים עם הלקוח, מספק לו ערך ובידור ומאפשר לו להפנים שהוא חבר.

באילו דרכים ניתן לפרסם?

ישנן דרכים שונות אשר ניתן להשתמש בהן על מנת להביא את התוכן שלכם עבור הצרכנים הרבים. אלה כמה מבין הדרכים המשמעותיות שבהן ניתן להיתקל היום:

צרכנים רבים לא ממהרים לרכוש מוצר זה או אחר ללא בדיקה מקדימה אודותיו. למעשה מדובר על נתח גדול של לקוחות פוטנציאליים אשר חורשים את הרשת בכדי לגלות מידע על המוצר אותו הם מעוניינים לקנות. מחקר גילה שהלקוח הממוצע יקנה מוצר רק לאחר שעיין בלפחות עשרה תכנים איכותיים. עובדה זו נותנת לנו אינדיקציה בטוחה לגבי שימוש בפרסום של תוכן.

להתקדם תוך כדי תנועה

כל אתר אינטרנט זקוק לגולשים שיגיעו אליו כמו אוויר לנשימה. מה שמביא את הגולשים אל האתר הוא פרסום. מאידך לא מספיק להביא גולשים את האתר והמטרה הנעלה ביותר היא שהם יישארו שם ומרצון. גולשים שמגיעים לאתר ונשארים בו כי מעניין להם או בגלל שהתוכן שהם מגלים בו הוא רלוונטי ומועיל, הם הלקוחות שגם יישארו אתכם שנים ארוכות ויקנו את המוצרים או הרעיונות שלכם ללא חשש.

כותבי תוכן איכותיים יודעים כיצד לשלב את המידע הנחוץ בצורה נכונה שלא תעיק על הקורא, תהיה מובנת וברורה ובסופו של דבר תביא למסקנה הנכונה. כל מאמר או פוסט שתשלבו באתר או בדף שלכם תמיד יהיה רלוונטי ויביא תשואה לאורך זמן רב. ההשקעה תהיה משתלמת ואת התוצאות תחוו בתוך תקופה קצרה.

יתרונות נוספים של השיטה

כמה פעמים קראתם פוסט מצחיק או ראיתם תמונה מדהימה ומיהרתם לשתף אותה עם כל חברכם הקרובים? שיתוף הוא הצורה הטהורה ביותר של הערכה וכל אחד כזה עשוי לחשוף את המוצר או הרעיון לעשרות אלפי אנשים חדשים. מצד שני אף אחד לא יטרח לשתף פרסומת, כלומר, אם הוא יחשוב שמדובר בפרסומת. פרסום באמצעות תוכן הוא פרסומת שסיכויי השיתוף שלה הם גבוהים בהרבה מהפרסום המסורתי. תוכן איכותי וסוחף פנה אל הרגש, השכל וההיגיון של הקורא, שילוב חכם של לידים במרחבי בלוג שכתבתם עושי להביא ליצירת לידים רבים שיתרחשו כתוצאה מפניה אמתית ונטולת אגו וללא משוא פנים. גולשים רבים יעריכו כתיבה כזו ויבקשו תוכן נוסף. משווק תוכן ( Content Marketer ) היא משרה מסוג חדש שנבראה בארה"ב לאחר שהתגלה כי שיווק באמצעות תוכן הוא יעיל במידה רבה. חברות רבות מאוד ברחבי העולם כבר עברו לשיטה זו והמכירות שלהן גדלו בהתאם .

אז איך מתקדמים הלאה?

שיווק באמצעות תוכן דורש מחשבה תחילה. יש להבין ולהגדיר את המטרות שלנו. ישנן סוגים שונים של מטרות, והתוכן יהיה בהתאם למטרה שנגדיר:

ולסיכום

מדובר בשיטת פרסום שתעבוד לטווח ארוך. אמנם יהי גם תוצאות מידיות אך את היבול האמתי תראו לאחר תקופה מסוימת. אין ספק ששיטת הפרסום באמצעות תוכן תכבוש עוד שטחים נרחבים ברשת האינטרנט והשיטות המסורתיות ייעלמו לאט לאט מהשטח. אם יש בבעלותכם אתר או דף עסקי, כדאי מאוד להתחיל לעבור לשיטה המשתלמת יותר והיא שיווק באמצעות תוכן איכותי.

חברת BUYPOST מתמחה בפרסום תוכן מקודם באתרים מובילים לפי בחירתכם נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה