מי שעוסק בקידום אתרים יודע שמטרתם של מאמרי SEO (Search Engine Optimization) היא לקדם עמוד כלשהו אשר יציג את השירותים של העסק. כאשר הכותב ניגש לכתיבת מאמרי SEO, הוא פועל לפי הנחיות ברורות שנועדו להתאים את האתר למנוע החיפוש של גוגל, על מנת שהוא "יקפוץ" לעיניו של הגולש בתוצאות ולהביא לידים אל העסק. כדי לכתוב מאמר SEO מוצלח, כדאי להקפיד על כמה כללים:
גולשים רבים אוהבים לקרוא כתבות איכותיות שמלמדות אותם דבר מה חדש ומעניקות להם ידע חיוני. על כן, הם נוטים לגלוש באתרים חדשותיים בחיפוש אחר כתבות שיעניינו אותם. בעלי עסקים יכולים שונים לנצל את ההתעניינות של הגולשים ולהעניק להם הצצה לתוך עולמם, תוך פרסום כתבת יח"צ איכותית הכוללת טיפים או עובדות מעניינות. לדוגמה, כתבה של מעצבת פנים בדרום הארץ תלמד את הגולשים כיצד לבחור צבעים לבית החדש שלהם, אינסטלטור מנוסה ייתן טיפים לפתיחת סתימות ביתיות ורואה חשבון יפרסם כתבה המזהירה את הגולשים מפני מסים כפולים שהם משלמים לחינם. מכיוון שכתבות היח"צ מתפרסמות באתרים מובילים, עליהן לשדר אמינות לגולש. משום כך, רבים פונים לכותבי תוכן מקצועיים המתעכבים על כל פסיק ונקודה לפני שהכתבה עולה לאוויר.
אם יש כתבות שהגולשים מתחברים אליהן במיוחד, אלה ראיונות עם אנשי מקצוע. הראיונות כתובים בנימה אישית יותר ומאפשרים לגולשים להציץ אל תוך עולמם. זאת ההזדמנות של הגולשים להיחשף אל תחום חדש שהם אינם מכירים וללמוד עליו יותר, בין אם מדובר בטייס, מעצב גרפי או מפעיל אירועים לילדים. מעבר לכך, כאשר הכתבה בנויה בצורת ראיון – כלומר, בצורה של שאלות ותשובות – היא נוחה הרבה יותר לקריאה. היות שכתיבת ראיון כוללת שיחה טלפונית עם הלקוח והעלאת הריאיון לכתב, היא מבוצעת בתוספת תשלום.
תחום קידום האינטרנט הולך ומתפתח בשנים האחרונות, והגולשים צורכים כמויות רבות של תכנים שהגישה אליהם בעבר הייתה מוגבלת לכותלי הספרייה העירונית. אך כדי לעניין את הגולשים, לגרום להם לרכוש שירות מסוים באתר האינטרנט או להעניק להם ערך מוסף בעת קריאת מאמר, יש צורך ליצור תכנים איכותיים. ואכן, במצב שבו כל אחד כמעט יכול להעלות חומר כתוב לאתר האינטרנט, עולים לרשת מאמרים איכותיים יותר לצד מאמרים איכותיים פחות. גוגל יודעת להבדיל בין התכנים האלה, ומעדיפה לדרג את התכנים הטובים יותר למקומות הראשונים.
בעלי עסקים לא מעטים מעוניינים להיות במקומות הראשונים של גוגל, אך לא כולם ניחנו ביכולת הכתיבה. חלקם אינסטלטורים, אחרים מציעים שיעורי רכיבה בחוות הסוסים שלהם ויש שמצלמים חתונות באולמות מפוארים. כך או כך, לא כל בעל עסק יכול לכתוב מאמר לאתר חדשותי אשר יכבוש את עיניהם של הכותבים. לשם כך קיימות חברות המעסיקות כותבים מקצועיים שיודעים לתאר במילים את יתרונותיו של העסק ואת השירותים שהוא מעניק.
כותבים מיומנים ומקצועיים הם בדרך כלל אנשי ספר אשר עברו סדנאות כתיבה או סיימו תארים בתחומים כמו לשון וספרות עברית. כותבים אלה יודעים להתנסח בכתב באופן רהוט וברור ולחבר משפטים מורכבים, והם אף מקפידים לעבור על המאמרים על מנת לוודא שלא נפלו בהם שגיאות כתיב. חברת תוכן מקצועית מעסיקה כותבים מיומנים אשר יכולים לספק מגוון רחב של שירותים ללקוחות המעוניינים בקידום העסק שלהם.
כמו כן, כותב טוב אחראי לא רק על כתיבת המאמר, אלא גם על ארגון נכון שלו לפסקאות. הוא מבין כי לגולש אין זמן וסבלנות לקרוא מאמרים ארוכים שאינם מאורגנים היטב מבחינה ויזואלית. על כן, הוא דואג לחלק את המאמר לפסקאות נוחות לקריאה ומשלב גם בולטים בתוך המאמר.
לאחר שנים רבות של ניהול אתרי תוכן גדולים, עבודה ביחסי ציבור וקידום ובניית אתרים, נוצר אצלי ואצל לקוחותי הצורך להקים פלטפורמה שתגשר בין כותבי תכנים לבעלי אתרים שמעוניינים לפרסם את התכנים תמורת תשלום.
זמין גם בווצאפ